PBN – czym jest i jakie daje możliwości?

Nigdy wcześniej nie widziałeś tak dobrej oferty PBN!

Aby klient dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko mieć stronę firmową, ale też zadbać o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej nowe fachowe i pomocne dla użytkownika treści. Lecz nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

PBN – proste pozyskiwanie sporej liczby zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (na ogół przez firmę SEO bądź dużą agencję marketingową), który dba o jakość dostępnych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są zazwyczaj stosowane jako element szerokiej strategii reklamowej, co warto mocno zaznaczyć, ponieważ najlepsze efekty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które zostały wcześniej starannie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie sporej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie wymaga sporych nakładów finansowych, a później konieczne jest przeznaczenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich na dobrym poziomie.

Jak korzystać z PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym

Prywatne sieci blogów doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są istotne dane telekontaktowe firmy – jej adres, telefon lub e-mail oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, strona na portalu społecznościowym bądź artykuł, w którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Drugi skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej jakość oryginalnego wpisu, gdyż natrafianie na odnośniki do niego na różnych witrynach zewnętrznych rozumieją jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, warte uwagi informacje. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim ze zdrowiem, bieżącymi wydarzeniami, prawem i inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Top